Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i informatycznych stanowi już stałą składową rzeczywistości kształcenia w naszym kraju.
Tak jest też i w naszym mieście. Nauczanie przez Internet będące jedną z form edukacji na odległość przełamuje pewne stereotypy dotyczące tzw. procesu przekazywania wiedzy.
Planowanie i realizacja nauczania zdalnego najmłodszych uczniów (klasy I-III) przebiega – z racji wieku uczniów i uczennic oraz konieczności zaangażowania rodziców – w odmienny sposób niż to ma miejsce w przypadku uczniów klas starszych.
Istotny jest długofalowy cel, jaki sobie na ten czas edukacji zdalnej postawimy.
Może to być:
• podtrzymywanie kontaktu z dziećmi i/lub rodzicami;
• wspieranie dzieci w samodzielnej pracy;
• pomaganie rodzicom w zorganizowaniu wartościowego czasu z dzieckiem, a także przestrzeni i warunków uczenia się;
• czy wreszcie rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności u dzieci.
Najważniejszymi elementami nauczania zdalnego w tej grupie wiekowej są: elastyczność w organizowaniu środowiska uczenia się w domu, dobór zadań edukacyjnych oraz komunikacja z rodzicem i uczniem.
W SP2 w Lubaniu, wszystkie elementy nauczania zdalnego, zostały z wielką uwagą przeanalizowane przez grono pedagogiczne, rodziców oraz uczniów. Pierwsze próby lekcji on-line są już za nami, pierwsze trudności i niepowodzenia również. Dzieci oceniają pracę z wykorzystaniem ,,oka kamery”, jako dodatkowe doświadczenie i podnoszenie swoich kompetencji informatycznych.
,,Mały Samorząd”